Acer Predator X34V OLED teszt - OázisComputer.hu
Címünk 1067 Budapest, Csengery u 84. Telefon +36 30 522 4 522 / +36 1 7700 447

Acer Predator X34V OLED teszt

2023 a játékra szánt OLED monitorok felfutásának éve volt, és ez a tendencia minden bizonnyal idén is folytatódni fog. Az Acer például tavaly mutatta be és hozta piacra a Predator X27U és X48 típusokat, majd novemberben megjelent az üzletekben tesztünk tárgya, a Predator X34 V modell (teljes nevén X34Vbmiiphuzx), amely 34” átlóméretű, ultraszéles, és3440 x 1440 pixel felbontású OLED panellel készült.

 

Mielőtt a teszteredmények bemutatásába belemennénk, érdemes megjegyezni, hogy Predator X34 néven már 2015-ben megjelent egy nagy feltűnést keltő, és nagyon jó minősítéseket kiérdemlő Acer monitor. Az IPS paneles, ultraszéles formátumú, ívelt paneles, 100 Hz-re overclockolható, 4 ms válaszidejű és Nvidia G-Sync dinamikus szinkronra képes, de AMD grafikus kártyával FreeSync-et is tudó modell nagyon ütős volt a maga idejében. Az „ős-X34” részletes tesztje ma is elolvasható a TFT Central oldalán: http://tftcentral.co.uk/reviews/acer_predator_x34.htm

Azóta ugyanilyen méretben és hasonló néven – részben régiófüggően – kijöttek más, újabb, korszerűbb X34-es típusok is, eltérő felbontással, frissítéssel, paneltechnológiával stb., például a Predator X34 B, X34 GS, X34 P, X34 S. Az utóbbi változat adatai az acer.com oldalon megtalálhatók – látható, hogy mekkora fejlődésen ment át a modell, amely most is kapható: https://www.acer.com/us-en/predator/monitors/x34 A panel még mindig IPS fajtájú, de a Predator X34 S felbontása 4K-UHD, a frissítés 180 Hz-re overclockolható a natív 144 Hz-ről, az átlagos GtoG válaszidő elérheti akár a 0,5 ms-ot. 

A nagy újdonság azonban valójában az alig két hónapja forgalomba hozott (bár már a tavalyi év elején bejelentett) OLED-es Predator X34 V típus, amely ezen írásunk tárgya. Az Acer az idei januári CES-en bejelentett/bemutatott két új OLED-es modellt is, az egyik, a Predator X39-es jóval nagyobb méretű, de a másik megint az X34-estovább ragozott változata, a Predator X34 X OLED, amelynek max. frissítési frekvenciája 240 Hz. Hogy a potenciális felhasználókat még jobban összezavarja, az Acer a CES-en bemutatott egy mini-LED-es X34-est is, a Predator X34 V3 jelűt. Ezek a legújabb monitorok azonban még jó ideig nem lesznek kaphatók az üzletekben.

Ezek után lássuk az X34V rövid specifikációját!

 

Főbb gyári adatok – Acer Predator X34Vbmiiphuzx OLED

  • Képernyő: 34,14”-es OLED panel
  • Képformátum: 21:9
  • Ívelt képernyő görbülete: 1800R
  • Natív felbontás: UWQHD (3440 x 1440 pixel)
  • Statikus kontrasztarány: kb. 1.500.000:1
  • fényerő (SDR): 250 nit
  • Csúcsfényerő (HDR): 1000 nit
  • HDR: HDR10, DisplayHDR 400 True Black
  • Válaszidő (GtoG): 0,1 ms
  • Színmélység: 10 bit (FRC nélkül)
  • Színtér lefedettsége: a DCI-P3 99%-a
  • Betekintési szög: 178/178 fok
  • Frissítési frekvencia: max. 175 Hz natív
  • Dinamikus szinkron: FreeSync Premium (DisplayPorton és USB-C porton 48 – 175 Hz, HDMI porton 48 – 100 Hz)
  • Hangszórók: 2 x 5 W
  • Méretek: 812,9 x 453 x 345,6 mm (állvánnyal együtt)
  • Tömeg: 8,3 kg (állvánnyal együtt)
  • VESA szerelvény: 100 x 100 mm

 

WOLED vagy QD-OLED?

A rivális LG és Samsung cégek OLED fejlesztései fej-fej mellett haladnak, ami alighanem jó a felhasználóknak, és a verseny remélhetőleg az árakban is megmutatkozik majd. A két gyártó OLED technológiája meglehetősen eltérő, és ez leginkább nem magára a szűk értelemben vett OLED-re, hanem a teljes panelstruktúrára vonatkozik. Erről részletesen beszéltünk egyik korábbi tesztünkben, most csak hivatkozunk rá.

Az X34 V OLED monitorban – bár erre a specifikációban nem derül fény – az Acer QD-OLED panelt használ, amelynek megvannak a maga előnyei és hátrányai az LG-féle WOLED-hez képest. Az adatok összehasonlítása alapján valószínűsíthető, hogy nagyon hasonló panellel van dolgunk, mint amilyet a Samsung Odyssey OLED G8-ban láttunk. A képernyőről készítettünk egy szuperközeli fotót, és így minden kétséget kizáróan megállapíthattuk, hogy a Samsung-féle technológiáról van szó:

 

Főbb gyári adatokDesign, csatlakozók, kezelés, OSD

A monitor megjelenése tagadhatatlanul imponáló. Az állvány nagyon stabil és masszív, a „V” alakú, széles terpeszű talp végei előrenyúlnak a képernyő elé,az állványoszlop kábelrendezővel és fejhallgató-tartóval van ellátva. A képernyő görbülete a viszonylag mérsékeltnek mondható 1800R.

 

A magasságállítás tartománya 12 cm, az elfordításé ±20 fok, a képernyő döntése pedig -5 foktól +20 fokig lehetséges.

Csatlakozókban nem szűkölködik az X34 V, de nem is viszi túlzásba. 2 db HDMI 2.0-ás port, egy 1.4-es DisplayPort és egy USB-C DP Alt Mode port a fő jelcsatlakozók. Van még egy USB hub két USB(A) downstream és egy USB(B) upstream porttal, továbbá egy audiocsatlakozó a fejhallgatónak:

 

A monitor kezelése roppant egyszerű: egyetlen joy gombbal minden választás és megerősítés elvégezhető az OSD menüben. Egyébként az OSD struktúrája pontosan ugyanolyan, mint az utóbbi néhány évben gyártott többi Acer gaming monitoré, pl. a nemrég tesztelt Nitro XV275U P3-as modellé. Az almenük almenüiben persze vannak eltérések, nem utolsó sorban azért, mert itt nem egy LCD, hanem egy OLED monitorról van szó. A főmenü a következőképpen néz ki:

 

A képi módok kiválasztása egy külön ablakban érhető el, a főmenütől elválasztva:

 

Mint látható, háromféle game preset közül választhatunk, de ezek átszabhatók, és lehetőség van három egyedi beállítás elmentésére és azonnali behívására is. Egyedivé formáláskor a G1, G2, G3 átvált User módba, és megjelenik a főmenü alján a Save Settings to… felirat, a menüablakban pedig a Game Mode Action/Racing/Sports választási lehetőségeket látjuk.

Még két érdekesség a menüből, a többi részletet tekintve pedig az olvasót a használati útmutatóra bízzuk. Az egyik a Sniper Mode (mesterlövész) funkció a Gaming almenüben, amellyel egyrészt választható nagyságú felületen és változtatható zoommal belenagyíthatunk a képbe, másrészt bekapcsolhatjuk az „éjjel látó” (Night Vision) funkciót. A másik a System almenü második lapján megjelenő Image Retention Refresh funkció, amelyet aktiválva és még egy lépésben jóváhagyva, a monitor kikapcsol, és néhány perc alatt elvégzi a „frissítés” műveletét, aminek célja a képernyőn esetleg megmaradó bármiféle statikus képi nyom eltüntetése. Ezután a monitor újraindul. Ha a készüléket több mint négy órán át használjuk, a kikapcsoláskor a folyamat automatikusan elkezdődik.

 

Acer Display Widget

Több más gyártóhoz hasonlóan az Acer is készített (vagy készíttetett) egy ingyenesen letölthető software utility-t vagy widgetet az Acer kijelzők fontos jellemzőinek egyszerű kezelésére és beállítására, lényegében a hagyományos, a monitor gombjaival kezelhető OSD kiváltására. Az idők során többféle verzió jelent meg, monitorokhoz és projektorokhoz is. Különösen a gaming monitorok gyors és hatékony beállítására használható kiválóan. Az X34 V-hez letölthető a legfrissebb verzió. A korábbi, kezdetlegesebb változat három fő menüpontja (GameView, GameView Sync, Split Screen) kiegészült a Game Assistant és Hotkey fülekkel.

Az Acer Display Widget felismeri a monitor típusát, és egy kis ikon formájában megjeleníti a felület alján:

 

A jobb felső sarokban található beállítás ikonra kattintva elénk tárulnak a rendszerjellemzők, ahol preferenciákat tudunk beállítani, továbbá a készülék néhány fő adata, a frissítés keresésének lehetősége és a reset gombja.

Az Advanced Settings-re kattintva a felugró ablakban görgethető formában egyszerre láthatjuk az összes szóba jöhető paramétert a beállítási vagy be/ki kapcsolási lehetőségekkel (Low Blue Light, Brightness, Contrast, Gamma, Color Temp, Black Boost, Volume, Refresh Rate, Over Drive). Az utóbbi kissé különös, mert az OLED képernyőknek alapvetően nincs szüksége pixel-overdrive-ra (bár nem tilos alkalmazni), de a normál menüben sem szerepel semmi ilyesmi.

 

A Split Screen funkció jól ismert, esetünkben képernyő tizenkét féle ablak-konfigurációja közül választhatunk. A Game Assistant menüt érdemes közelebbről megmutatni:

 

Láthatjuk, hogy a célkereszt formáját, vízszintes és függőleges pozícióját a képernyőn, és a színét is pár kattintással villámgyorsan megválaszthatjuk. Jobb oldalon pedig a Sniper (mesterlövész) lehetőségei szerepelnek: a belenagyítás mérete és a zoom értéke, emellett itt találjuk a be/ki kapcsolható Night Vision-t. A Hotkey fül alatt a billentyűzet, illetve egy joystick/kontroller gombjaihoz rendelhetjük hozzá a Crosshair, a Sniper és a Night Vision opciókat.

Az Acer Display Widget a nemrégiben tesztelt Nitro XV275UP3-as monitor esetében is hasonlóképpen használható.

 

Fényerő, kontraszt, színhőmérséklet

Az OLED kezdettől meglévő, és nehezen leküzdhető hátránya az LCD-hez képest az elérhető maximális fényerő korlátozott volta. Ezt a működési elv különbözősége magyarázza. Az OLED képernyőn minden pixel egy-egy önálló fényforrás, míg az LCD pixeleit egy elvileg tetszés szerint növelhető háttérfény világítja át.

A kisebb maximális fényerő persze a legtöbb felhasználó számára nem jelent problémát, hacsak nem vágyik „tökéletes” HDR-re (amihez pl. a HDR10 esetében alapkövetelmény az 1000 nit fölötti csúcsfényerő), vagy nem extrém világos a használati környezet. Az X34 V menüjében van egy Max Brightness On/Off opció, amely vizsgálataink kiinduló beállításában (Standard képi mód, General színtér) az Off alapállapotban van. A Brightness szabályzó adott állásában ekkor kb. 105 nit mérhető, ami nem sok ugyan, de nem túl erős környezeti világítás mellett megfelelő. A Max Brightness-t bekapcsolva a fényerő kb. kétszeresére, 209 nitre növekszik, a Brightness szabályzót maximumra tolva pedig eléri a 265 nitet.

Más a helyzet a HDR mód kiválasztásakor. Ekkor fixen a maximumra áll a Brightness szabályzó, és szinte minden más szabályozási lehetőség is „kiszürkül”, azaz inaktívvá válik (de érdekes, hogy a Max Brightness-t ekkor is kézzel kell bekapcsolni). A szokásosan 10%-os képernyőfelületen megjelenített fehér mintán mért legnagyobb fényerő esetünkben kb. 470 nit. Azt is meg tudtuk mérni, hogy a minta méretétől függően a fénysűrűség hogyan változik:

 

Ami a kontrasztot illeti, az OLED előnye brutális, és a jelenlegi technológiákkal verhetetlen, ugyancsak az emisszív működési elv miatt, mivel a fénykibocsátás pixelenként vezérelhető a 0 és a maximum között. A statikus (on/off) kontraszt értelemszerűen végtelen, mivel az összes pixelre „fekete” jelet küldve nincs fénykibocsátás. Kicsit más a helyzet az egyidejű kontraszttal, amikor egyszerre vannak a képernyőn világos és sötét részletek. A síkpaneleknél is előfordul, hogy a világos részletek csekély mértékben „bevilágítják” a sötéteket. Az OLED paneleknél azonban a mérés alapján ez tökéletesen elhanyagolható. Az egyidejű kontraszt mérésének elfogadott módja az ún. ANSI kontraszt meghatározása (a kontrasztarány értelmezéséről és méréséről lásd ezt az írásunkat), aminek eredménye a következő volt, a Standard alapbeállításban mérve:

Mint látható, az OLED fölénye az egyidejű kontrasztarányban is behozhatatlan, a legjobb műszerünkkel mért 117525:1-es ANSI kontraszt (a műszer 0,002 nites alsó méréshatára miatt a tényleges kontrasztarány még ennél jobb is) gyakorlatilag bármilyen követelménynek megfelel

 

A színhőmérséklet gyári beállítása nagyjából jó, kicsit zöldhiányos, ezért a fehér felületek nagyon kis halvány bíbor színezetet kapnak, de ezt inkább csak avatott szemmel lehet észlelni. A különböző beállításokban a korrelált színhőmérséklet 6300 és 6450 K között volt. Ha ennél pontosabb értéket szeretnénk, akkor User módban lehetőségünk van a három alapszín arányának módosítására mind a felső, mind az alsó tartományban (Gain, illetve Bias).

 

Frissítés, dinamikus szinkron, reszponzivitás

Az X34 V monitoron a 60 Hz-es frissítési alapfrekvencia mellett választhatunk 100, 144 vagy 175 Hz-et, a videokártyánk teljesítményéhez illeszkedően,ha a DisplayPorton vagy az USB-C porton keresztül csatlakozunk. A HDMI portokat használva csak a 100 Hz-es opció elérhető.

 

Hacsak lehetséges (ha a PC-nk és a videokártyánk megengedi), a gyors játékhoz a 175 Hz választása a legcélszerűbb. Ehhez a frekvenciához 5,7 ms-os frissítési ciklus tartozik, ami egyúttal az MPRT mozgókép-válaszidőt (egy képkocka láthatósági idejét) is meghatározza. Mivel az OLED-es kijelzők a képalkotás módjában az LCD-khez hasonlóan „sample and hold” elven működnek, az MPRT itt is szoros összefüggésben van a mozgáselmosódással. Nevezetesen, a gyorsan mozgó objektumok mozgáselmosódása fordítottan arányos a képfrissítéssel, azaz nagy frissítéshez kis elmosódás tartozik.

Ennek a nagy fps-t produkáló játékok esetében van jelentősége, egyrészt pusztán a nagy képkockaszám miatt is, másrészt az adaptív vagy dinamikus szinkronnak köszönhetően –a frissítési frekvencia együtt mozog a képkockaszámmal, és ez a 48-175 fps tartományban megakadályozza a képtörést és járulékos késleltetést is. Az X34 V az AMD-féle FreeSync Premium adaptív szinkront kínálja, de kompatibilis az Nvidia G-Sync rendszerével is:

 

A reszponzivitás fontos mutatója a pixel-válaszidő (RT). Ebben a tekintetben az OLED képernyők megjelenése szintén nagy változást hozott, vagy mondjuk úgy, hogy az IPS és VA típusú LCD panelekénél lényegesen, talán egy nagyságrenddel kisebb az OLED pixel-válaszidő (a TN panelekhez képest nem ilyen nagy az előny). Igaz, az OLED fejlesztők azt állítják, hogy a 0,01 ms, sőt még rövidebb válaszidő is elérhető, de egyelőre itt még nem tartunk.

A szokásos válaszidőbecslő módszerünkkel (nagysebességű videofelvétel elemzése) most is megvizsgáltuk, hogy az OLED panel milyen válaszidőt produkál. Ezúttal a zöld-kék átmenetet mutatjuk be, amely az overdrive-os LCD panelek esetében tipikusan a leghosszabb válaszidőt adja az általunk vizsgált négyféle átmenet közül, azonban az OLED-nél nem erre számítunk.

A kék-zöld átmenet teljes válaszideje (de ehhez hasonló a többi átmenet is) kb. 1,2 ms. Ha a 10% és 90% közötti válaszidőt nézzük, akkor az ún. rise/fall átlagos válaszidő lehet ennek akár a fele vagy harmada is, de ezt a képről már nehéz leolvasni. Némi túllövés is mutatkozik, ami talán overdrive következménye, de ennek használatára nincs semmiféle utalás

 

Olvasóink azonban megnyugodhatnak: ez a válaszidő már a komoly kompetitív játékhoz is megfelel. Az azonban már kevésbé elfogadható, hogy az OLED monitorgyártók szinte kivétel nélkül 0,1 ms-os válaszidőt promotálnak, holott a valóságos tipikus érték – akárhogy számoljuk – valahol 0,5 és 1,5 ms között van – egyelőre.

 

Homogenitás, színtartomány, egyebek

A fényerő és a színhőmérséklet egyenletességét, illetve a minden képernyőnél a gyakorlatban jelentkező eltéréseket a datacolor szoftverével mértük. Az eredmény minden várakozásunkat felülmúlta:

Felül a fénysűrűség eltérései %-ban, alul a színhőmérsékleti különbségek dE értékekben

 

Az OLED képernyő felülete közel Lambert-felület, betekintési szöge minden más panelfajtánál nagyobb, gyakorlatilag minden irányból nézve ugyanolyan képet látunk. Az LCD panelekre jellemző fényszivárgás (bleeding) természetesen egyáltalán nincs, mivel nincs háttérvilágítás.

A színtartomány, a gamma és a színhibák első, közelítő vizsgálatát szintén a datacolor szoftverével végeztük, pontosabb eredményeket a Calmantól várhatunk. Eszerint Standard (az elvileg érintetlen, natív) beállításban a színtartomány imponáló képet mutatott:

A piros háromszög csúcsai jelölik a mért alapszíneket. A referencia-színterek síkbeli reprezentációi: sRGB (zöld), Adobe RGB (lila) és a számunkra legfontosabb DCI-P3 (kék)

 

A gamma a menüben 1,8 és 2,6 között állítható, az alapbeállítás a 2,2. A mért karakterisztika ezt jó közelítéssel hozza:

 

A színhibákat szintén megmértük a ColorChecker Classic-on. A maximális eltérés dE < 3, az átlagos eltérés 1,43.

 

Megemlítendő még, hogy a képernyő – a legtöbb OLED monitorhoz hasonlóan – fényes, tükröző felületű, ezért el kell kerülnünk, hogy valamilyen fényforrás fénye közvetlenül érje. A fényes képernyők előnye viszont általában a nagyobb kontúrélesség.

 

Színtér-emulációk

A színtér-beállítások között a következőket találjuk: General (ehhez tartozik anatív színtér), továbbá az sRGB, Rec.709, HDR, EBU, DCI, SMPTE-C emulációk. Ezek közül a fontosabbak esetében megmértük a színtartomány pontosságát. A HDR-ről külön fogunk beszélni.

Az sRGB emuláció lefedettsége 96%-os, a Rec.709-esé 99%-os, a DCI-P3-é pedig 96%-os, ami gyengébb, mint amit a natív színtér lehetővé tenne. A deficit mindhárom esetben a kék tartományban jelentkezik, a kék alapszín kissé a bíbor felé színezett. Ezért, ha netán valaki valamelyik referenciához pontosabban illeszkedő színeket szeretne, a User módból kiindulva el tudja végezni a kielégítően pontos kalibrálást, mivel a monitor natív színtere az említett referencia-tartományokat teljesen (a P3-ast 98%-ban) lefedi, és a kék alapszín eleve a helyén van.

 

HDR

Az X34 V HDR képességei részben sokat ígérőek, részben korlátozottak. A készülék kiérdemelte a VESA DisplayHDR 400 True Black minősítést, ugyanakkor tisztában kell lennünk azzal, hogy ez a 400 nitnél nagyobb, de 500 nitnél kisebb OLED kijelzők számára létrehozott kategória. Az UHD Alliance szintén külön HDR csoportba sorolja az OLED-es megjelenítőket, elismerve, hogy az OLED panelek egyelőre nem tudják produkálni az egyébként más panelektől elvárt minimum 1000 nites, esetleg 4000 nites csúcsfényerőt (mint tudjuk, a Dolby Vision „arany” standardja 10.000 nitre teszi a lécet).

Ha kontrasztot nézzük, merőben más a helyzet.Itt az OLED – és az általunk vizsgált monitor is – messze túlteljesít minden követelményt. Erről fentebb bővebben beszéltünk. A következő fontos jellemző a színtartomány nagysága. A távolabbi cél az ún. Rec.2020-as referencia-színtér elérése. A jelenlegi HDR10 ajánlásban (UHDA) a kijelzőkre vonatkozóan a DCI P3 referencia 90%-osnál nagyobb lefedettsége a követelmény.

El kell ismernünk, hogy a monitor – ha csak a százalékos értéket nézzük – ezt teljesíti mind az xy, mind az u’v’ színdiagramon:

HDR-ben ilyen a DCI-P3 lefedettsége. (Az UHDA-P3 és DCI-P3 vörös alapszíne elhanyagolható mértékben eltérő, de ez érdemben nem befolyásolja az eredményt)

 

Ugyanakkor az is látszik, hogy a kék alapszín igencsak messze esik a kívánatostól. És ez nemcsak a 100%-os kékre igaz, hanem a színháromszög belsejében található „kékekre” is, ami már elfogadhatatlan:

A kék tartományban hatalmas színezeti (hue) eltérés mutatkozott a referenciától

 

Hogy szemléletesebbé tegyük a gyári beállítás problémáját, készítettünk egy képet – egy jelgenerátorból a Rec.2020 kék alapszínének megfelelő jelet küldve a monitorra –, és sajnos a képernyőn egy félreérthetetlenül bíbor téglalapot látunk, a kis és nagy telítettségű kékek esetében is:

 

Ez a „kék probléma”meglehetősen érthetetlen és megmagyarázhatatlan, mivel a panel natív kékje messzemenően megfelelne alapszínnek a HDR módban. A rend kedvéért ismét megmértük a panel natív színtartományát, benne a különböző telítettségű RGBCMY színekkel:

A natív színtérben – amely a pontosabb mérés szerint a DCI-P3 színteret 99,3%-ban lefedi, ugyanakkor jóval nagyobb terjedelmű – a kék alapszín színezete és telítettsége (de vörös és a zöld alapszíneké is) bőven elegendő lett volna a HDR képi mód pontos beállításhoz

 

Más szóval, a HDR alapszíneket nem lett volna nehéz gyárilag úgy beállítani, hogy ne álljon elő a fentebb kifogásolt durva színhiba. Sajnos a monitoron HDR képi módban semmiféle beavatkozásra nincs lehetőség.

 

Összegzés

Az imponáló méretű és formátumú Predator X34V-t kiváló minőségű QD-OLED panellel látták el, amelynek színterjedelme lényegében lefedi a P3-as színteret, sőt annál jóval nagyobb. Az elvileg végtelen nagy kontrasztaránynak köszönhetően az elérhető dinamika óriási. Fényerőben – sok más OLED kijelzőhöz hasonlóan – közepesen teljesít, de ez a célzott felhasználási területen nem okoz gondot.

Mivel elsődlegesen a gamerek számára fejlesztették, a reszponzivitás szempontjából fontos a kis pixel-válaszidő, a kis mozgáselmosódás (a kis mozgókép-válaszidő) és a nagy maximális frissítési frekvencia, továbbá az adaptív frissítés lehetősége. Mindezeket a követelményeket a monitor magas szinten teljesíti (Free Sync Premium és G-Sync kompatibilitás, 175 Hz frissítés).

Kiemelhető még a jó ár/érték arány a méretben, formátumban, felbontásban hasonló OLED monitorok között.

 

Értékelés

Ami tetszett

  • Mutatós kivitel
  • 21:9-es formátumú, ívelt képernyő
  • USB-C (DP Alt Mode) bemenet
  • Integrált KVM switch
  • Nagyon széles színterű QD-OLED panel, óriási kontraszttal
  • A képernyő homogenitása kiemelkedően jó
  • 175 Hz-es max. frissítés, tökéletes mozgáskezelés
  • Gyors játékhoz megfelelő, reszponzív panel
  • Jó ár/használati érték arány

Ami kevésbé tetszett

  • Kikapcsolt High Brightness állásban kicsi a maximális fényerő (kb. 125 nit)
  • A HDR gyári beállítása a színtartományt tekintve nem elfogadható (hatalmas kék deficit)
  • A HDMI bemenetek keresztül csatlakoztatva a maximális frissítési frekvencia csak 100 Hz lehet
  • 10%-os fehér mintán a HDR10-re specifikált 1000 nit csúcsfényerőt a monitornem éri el

 

A monitor tesztelését a monitorinfo.hu munkatársai végezték.