Kosár

A kosár jelenleg üres.

Elérhetőségek

Oázis Computer
Cím: Budapest, VI. ker. Csengery u. 86.
Email: info@oaziscomputer.hu

Tel.: +361/708-0610, +3630/522-4-522

ÜZLETÜNK NYITVATARTÁSA:
Hétfő-Péntek: 10:00 - 20:00
Szombat:  12:00 - 16:00

Vasárnap: ZÁRVA

Monitortesztek

Dell Infinity Edge - a következő generáció

Nemrégiben érkeztek meg hozzánk a Dell legújabb Infinity Edge monitorai: U2417H, U2417HA,...

Monitor színprofilok használata (Win7/8,8.1/10, OS X)

Vásároltál nálunk egy monitort, kértél hozzá műszeres kalibrálást,de nem tudod, hogyan tovább?...

ASUS PB248Q a 16:10 képarány bajnoka - újratöltve

Már elég régóta kapható az ASUS PB248Q monitor, de eddig sajnos az ára elég komoly visszatartó...

sRGB-s vagy AdobeRGB-s monitort vegyek?

Gyakran hangzik el ez a kérdés üzletünkben. A válasz pedig egyáltalán nem egyszerű, ezért...

Használt monitorok az Oázisban - Frissítve

Egyre bővül a kínálatunk használt monitorok terén, amely kategóriát véleményünk szerint igencsak...
Monitorok, pixelgarancia

 

Pár szó rólunk...

 

Elsősorban professzionális, munkára (grafikai-, és mérnöki tervezésre, DTP-re, nyomdai munkákra) szánt kijelzők kereskedelmével, ezzel kapcsolatos tanácsadással, és kapcsolódó szolgáltatásokkal(pl. kijelzőkalibrálás) foglalkozunk.

 
Elkötelezettek vagyunk a téma minél mélyebb megismerése iránt, és valamennyien szivesen foglalkozunk monitorokkal szabadidőnkben is. Igyekszünk az iparág legtöbb szegmensében naprakészek lenni, hogy Ti, a vásárlóink minél frissebb információk, tapasztalatok alapján kaphassák meg az legjobb szolgáltatást. 
 
Évekkel ezelőtt saját bőrünkön kellett megtapasztaljuk, mennyire nem könnyű olyan monitort választani, amely alkalmas amatőr vagy profi tervezői, grafikai munkára. Szerencsére manapság már egyre több helyen beszerezhetőek ezek a monitorok, de az árszintnek-, és ezen termékek igényesebb vásárlóinak megfelelő szolgáltatási szintet még mindig hiányoltuk. Ezt az "űrt" próbáljuk pótolni.
 

És arról, mit is csinálunk...

Belvárosi üzletünkben folyamatosan nagy választékban kaphatóak, és ami még fontosabb, megtekinthetőek, kipróbálhatóak több gyártó legkeresettebb (esetleg kevesek által ismert, de igen kiváló) monitorai. Szakértő kollégáink bármilyen kérdéssel, kéréssel állnak rendelkezésetekre hétköznap este nyolcig, és hétvégén, szombaton is. Ha egy keresett monitort nem találsz meg nálunk, nyugodtan kérdezz rá, megpróbáljuk beszerezni.

Ezen kívül van két szolgáltatásunk, amikről már lehet, hogy halottál, esetleg találkoztál is velük. Az
OazisPremium pixelgarancia, és a műszeres monitorkalibrálás. Sokat kérdeztetek erről a két dologról. Megpróbáljuk röviden összefoglalni miről is van szó, hiszen nagyon fontosak nekünk, mert az "egyszerű kereskedelemnél" többet szeretnénk nyújtani, és pont itt kezdődik az egész...

 

Kezdjük a pixelgaranciával.

A pixelhibák meghatározására a gyártók az ISO 13406 Class II nemzetközi szabványt veszik alapul. A szabvány négy különböző hibát definiál:

1. Típus: Maximális fényerő beállításról minimális fényerőre állítás alkalmával az átlagos pixel válaszreakció 75%-osnál nagyobb (a képernyő világos marad).
2. Típus
 : Minimális fényerő beállításról maximális fényerőre állítás alkalmával az átlagos pixel válaszreakció 25%-osnál kisebb (a képernyő sötét marad).
3. Típus
 : Az első két típuson kívüli egyéb hibák. Leggyakrabban előforduló hiba, hogy a színtartományhoz tartozó cellák vezérlését végző tranzisztor meghibásodik és az adott képpont mindig vörösen, zölden vagy kéken világít (beragadt alpixel).
4. Típus
 
: Csoporthiba, mely során kettő vagy több hibás pixel található meg egy 5X5 képpontos területen. Csoporthiba szabály: nem megengedett kettőnél több világos vagy kettőnél több sötét, illetve 2 vagy több vörös, zöld vagy kék pixelhiba egy 5X5 pixeles területen.

Az ISO 13406 Class II szabvány szerint az elfogadott pixelhibák száma 1 millió pixelre vonatkoztatva:
  • 1. típus esetén: 2db
  • 2. típus esetén: 2db
  • 3. típus esetén: 5db
Ezek alapján egy 1028x768 felbontású (786.432 pixeles) kijelzőn a megengedett hibás pixelek száma:
  • 1. típus: 2 X 786.432 / 1.000.000 = 1,57 pixel
  • 2. típus: 2 X 786.432 / 1.000.000 = 1,57 pixel
  • 3. típus: 5 X 786.432 / 1.000.000 = 3,93 pixel
A szabvány egy 1028x768 felbontású kijelzőn 1 világos, 1 sötét, illetve 3 színes hibás pixelt engedélyez.

Tehát egy mai leggyakoribb 22", vagy 24" fullHD felbontású monitoron ez egészen nagy számú pixelhiba megléte sem jelent garanciális cserére okot. Ez szerintünk sem elfogadható, ezért is gondoltuk, hogy mi vállaljuk, hogy a nálunk kapható készülékek nagy részét előre tesztelve, garantáltan pixelhibamentesen is árusítjuk.
 

Mi is ez tulajdonképpen?
 
Kiegészítő pixelgarancia azokra a monitorokra, amelyek pixelhibáira a gyártó nem vállal teljes körű garanciát. Ezeket a monitorokat külön odafigyeléssel választjuk ki az aktuális készletből. Tehát nem csak mindenféle pixelhibától mentes,de szakértő kollégáink által előre, kézzel válogatott darabokról van szó.
 

Veszek egy új monitort és nem biztos, hogy hibátlan?
 
Sajnos bizonyos szempontból igen. A pixelhibák az LCD-panelgyártás velejárói (mint minden bonyolult elektronikai eszköznél, pl. a mikroprocesszor gyártásnál az ún. "kihozatali arány", itt is vannak kevésbé jól sikerült darabok, amik ettől még használhatóak). A folyamat annyira "finom", hogy sajnos a több millió képpontot (egy ma már átlagosnak tekinthető, Full HD felbontású kijelző több, mint 2 millió pixelből áll) tartalmazó paneleken be-be csúszik egy-két hibás pont. Ezeket a gyártók olyannyira természetesnek tekintik, hogy nem is vállalnak rá garanciát, hogy a panel nem fog tartalmazni egy-két ilyen hibát.
 
A sorozatgyártás során csak egy alapvető minőségellenőrzésen esnek át a kész darabok. Kisebb (de sajnos még mindig zavaró) mértékben lehetnek rajtuk foltok, háttérvilágítás átszűrődésből adódó bevilágítások, egyéb hibák. Ezeket is kiszűrjük. 
 

Egyáltalán mi ez a pixelhiba?
 
Az LCD monitorok panelje pixelekből, valós, létező képpontokból áll (ezért is olyan rossz ezeknek a kijelzőknek a képe ha nem a maximum felbontásán használjuk). Minden egyes ilyen pixel három alpixelből (más néven subpixelből) áll (alapszíneknek megfelelően egy-egy piros, zöld, és kék alpixel). Mindegyik alpixelnek, illetve az egyes főpixeleknek is lehetnek hibái. Ez alapján vannak ún. subpixel, és full pixel hibák. Ezek továbbá lehetnek "dead", illetve "bright" típusúak annak függvényében, hogy az adott pont működő (világító), vagy nem működő állapotban van-e "beragadva".
 

Bonyolultnak hangzik. És én honnan tudom, milyen típusú hibát látok?
 
Reméljük semmilyet nem fogsz, de mi segítünk, illetve vannak erre leírások, hogy a vásárlók otthon is ki tudják szűrni a pixelhibákat. Például amit fentebb is láthatsz.
 

Hallottam arról, hogy vannak szoftverek amik "megtornáztatják" a pixeleket, és így ki lehet javítani a hibákat. Olyat is hallottam már, hogy ha az ember "megmasszírozza" a pixelhibát az ujjával, lehet hogy eltűnik.
 
Sok minden lehetséges, de ezek a módszerek sajnos nem működnek. Abszolút a szemfényvesztés kategóriába tartoznak. 
 

Kiválasztottam egy monitort, de nem látom mellette a plecsnit. Erre a típusra nem kérhetem a pixelgaranciát?
 
Igen, ez sajnos így van. Csak azokra a típusokra kérhető ez a szolgáltatás, amiknél ott van a logo. Hacsak nem LG a monitor, mert ezekre gyárilag jár a teljes pixelgarancia (igaz csak 72 órás). De ezeknél a márkáknál az általános garanciális információknál az adatlapjukon fel is tüntetjük a gyári pixelgaranciát.
 

Igen, vannak olyan monitorok, amiket teljes pixelhiba-garanciával árulnak, hallottam már ilyenről. Azt hiszem a Samsung például így árulja a monitorait. Pedig ők nem is olyan nagy nevű gyártó, mint mondjuk az EiZO. Hogy is van ez?
 
Talán nem annyira közismert dolog, de mindössze pár cég rendelkezik számottevő LCD panel gyártó kapacitással. A legnagyobbak a Samsung és az LG.Display (korábban a Philipsel közösen LG-Philips). Továbbiak még, lényegesen kisebb kapacitással az AU-Optronics, Sharp, és egy sor még kisebb gyártó. A gyártók több minőségi kategóriába sorolják a paneljaikat, és talán érthető módon a legjobbakat megtartják maguknak, így már elég könnyen rájöhetünk miért csak az LG és a Samsung vállal teljes körű pixelhiba-garanciát a termékeire. Tőlük vásárol az EiZO, az NEC, a DELL, minden más gyártó, de a fentiek okán ők nagyobb mértékben részesülnek az alacsonyabb minőségi kategóriás panelek "áldásaiból".
Ez egyébként nem jelenti azt (bár logikus lenne), hogy az LG vagy a Samsung monitorok a legjobb minőségűek, mert sajnos jó panelre is lehet nagyon rossz monitort építeni. Mondhatjuk nyugodtan, hogy az első osztályú panelek jó része sajnos kárba vész.
 

De azért valamennyi pixelhiba felett már a többi gyártó is kicseréli a monitort, nem? Mennyi az a pixelhiba amitől már "rossz" például a DELL monitorom?
 
Természetesen. A legtöbb gyártó az ISO 13406 Class II (lásd fentebb) nemzetközi szabvány szerint jár el (erre kötelezik őket a nemzetközi minőségbiztosítási szabványok). De a DELL pl. saját pixelhiba-politikát alkalmaz, ami annyiban tér el az ISO szabványtól, hogy ők külön kezelik a fényes-és "halott" alpixel hibákat. Az előbbiekből egy darabra is cserélik a kijelzőket az Ultrasharp szériás monitorok esetében. Egyébként itt érdemes megjegyezni, hogy "könnyen vannak", hiszen ez a legritkább típusú hiba IPS panelek esetében (TN+film panelek esetében jellemzőbb), így valószínűleg ezzel a jól hangzó engedménnyel nem vettek nagy plusz terhet a nyakukba. (Ez egyébként a "Premium Panel Guarantee", amit a DELL több helyen is feltüntet, korábban pontatlanul "Zero Bad Pixel" néven, nem olyan régóta pedig már "Zero Bright Pixel" néven futtatnak, hiszen így a pontos.) 
 

Értem. Akkor érdemes lehet mérlegelnem a jópár évre vásárolt monitoromnál, hogy kérem-e a premium pixelgaranciát. De ez pontosan mit is jelent, mi történik ilyenkor a monitorommal?
 
A premium pixelgaranciás monitorokat mi kibontjuk, átvizsgáljuk (semmi varázslat, EiZO monitortest-tel csináljuk mi is, ezzel javasoljuk otthon is a vizsgálatot), és olyan monitort adunk át, ami első látásra hibátlannak tűnik. Természetesen ha valaki kéri, akkor nem fogjuk kibontani a monitorát, csak ezzel megelőzhető a felesleges túrázás a boltba vissza a már eleve pixelhibás kijelzőkkel. Ezen túl arra is van lehetőség, hogy együtt nézzük át a monitort, a leendő vásárló jelenlétében.
 

Ez tényleg kedves tőletek, de mi történik ha később jön elő egy pixelhiba a monitoromon, vagy esetleg csak nem vettük/vettétek észre a boltban?
 
Aggodalomra semmi ok, hiszen nem azért kérjük el a pénzt, mert leszünk kedvesek elindítani egy monitortesztelő szoftvert. Mivel az első 50 üzemórában jelentkezhet még pixelhiba, ezért az ilyen, pixelgaranciával vásárolt monitorokat hiba esetén három héten belül (egészen pontosan 20 nap) saját költségünkön, azonnal kicseréljük vásárlóinknak, egy új példányra. Nem kell semmilyen bevizsgálást megvárni, a cserét egy munkanapon belül elintézzük vagy szerződött futárszolgálatunk, vagy Budapesten saját munkatársunk segítségével.
Továbbá az 50 üzemóra után is megillet a hibátlan monitor, így ha egyéb garanciális gondod miatt a gyártó kicseréli a monitort, de egy pixelhibásra (hiszen ez szerintük jó), akkor jelezd, és kicseréljük újra egy hibátlanra. A teljes három éves garancia ideje alatt megillet a hibátlan monitor, ha kéred a premium pixelgaranciát.
 

Ha a 20. napon veszem észre a hibát akkor kenhetem a hajamra a pixelgaranciát?
 
Nem. Ebben a kérdésben mindig is rugalmasak voltunk, ezután sem lesz ez másképpen. Az talán érthető, hogy hat hónap már nem 20 nap, de 22 nap az még lehet 20 :)
 

Ma vettem a monitoromat, de csak három hét múlva kezdem el használni. Most akkor nekem fél nap pixelgaranciám lesz? 
 
Természetesen nem. Csak jelezd a vásárláskor ha ilyen különleges körülmény áll fenn.
 

Egyébként mennyi monitor szokott pixelhibás lenni? Tényleg van, hogy több hiba is van egy monitoron?
 
Ez nagyon változó. Van, hogy egész héten nem bontunk ki egyet sem ami hibás lenne, azután meg kibontunk egymás után kettőt, vagy egy nap három-négyet. Egyébként egymás utánban öt pixelhibás monitor a rekordunk :) Jellemzően egy-két subpixel hiba van a monitorokon, ennél többet talán egyszer láttunk eddig. De szerintünk ez is éppen elég baj. 
 

Ha már úgyis kibontjátok, akkor megtennétek, hogy megnézitek minden más is rendben van-e vele? Hallottam róla, hogy lehetséges extrém mértékű inhomogenitás, foltosság, háttérvilágítás beszűrődés egyes rosszul sikerült monitorokon. Ezt is megnéznétek nekem?
 
Persze, ha már fizetsz, és úgyis kibontjuk ez igazán belefér. Egyébként is megnézzük nincs-e valami feltűnő hibája azoknak a monitoroknak amiket valamilyen okból kibontunk. De egyéni kéréseket is szivesen teljesítünk.
 

Egy utolsó kérdés… Mit csináltok a hibás monitorokkal?
 
Természetesen eladjuk olcsóbban. Te is vehetsz. Sajnos a legtöbbször van pár darab félretéve a boltban. Ezekre mindig egyedileg határozunk meg egy csökkentett árat (ne fél árra gondolj, az sajnos még így sem fér bele). Ha ilyet vennél, érdeklődj.
 


Talán ezek a leggyakoribb kérdések a premium pixelgarancia szolgáltatásunkkal kapcsolatban. Reméljük sok kérdésre választ kaphatott, aki nem volt biztos eddig abban, hogy kell-e ez neki. Ha mégis bármilyen kérdés merülne fel, szívesen válaszolunk akár a boltban, vásárláskor, akár előtte telefonon, vagy emailben.
 

Keresd a webshopban:OazisPremium pixelgarancia