

Leendő vásárlóink ITT regisztrálhatnak a Synology-forum.hu oldalra, amely regisztráció után a fórum vásárlás előtti kérdések számára fenntartott része használható lesz számukra, ott tehetnek fel kérdéseket, ha segítségre van szükségük a megfelelő Synology termék kiválasztásában még a vásárlás előtt. Ha már be tud jelentkezni oldalunkra valaki saját felhasználónevével és jelszavával, akkor a regisztrációs kártyán található kóddal és a megvásárolt termék gyári számával a Terméktámogatás oldalunkon regisztrálhatja a terméket, amely regisztráció után már mint Synology-felhasználó hozzáfér a teljes fórumhoz, szabadon kereshet és kérdezhet benne bárhol, valamint elolvashatja a Terméktámogatás oldalunk magyar nyelvű leírásait (ezek listája folyamatosan bővül), melyek a legtöbbek által felvetett problémák megoldására adnak részletes útmutatót.
Jelen írás pillanatában (2024. május) 11 603 regisztrált felhasználó van fórumunkon. Ők összesen 25 557 posztot írtak 2468 különböző témakörben. Mivel alapvetően ez nem egy közösségi fórum – hiszen hivatásos Synology-szakértőink főállásban dolgoznak itt (kötelezően válaszolnak a kérdésekre, amelyekre tudják a választ) –, a problémákra gyors, és általában végleges megoldás születik. Természetesen vannak olyan trükkök és megoldások, amelyeket a Synology saját szoftveres mérnökein kívül senki más számára nem ad ki, így hiába van több, a Synology Inc.-nél Tajvanon képzett és vizsgával rendelkező adminisztrátorunk a fórumban, előfordul, hogy ők is csak a gyártói angol nyelvű supporthoz irányítják a felhasználót az adott szoftveres problémával. Mivel azonban gyártói támogatást élvezhetünk, számos kérdést mi is fel tudunk tenni közvetlenül a fejlesztőknek, ha magunk nem tudnánk a választ, illetve lehetőségünk van az angolul nem tudó vásárlóink nevében is bejelenteni a hibákat – a regisztrációs kártyával rendelkezők ezt is kérhetik tőlünk.
Terméktámogatás oldalunkon részletes, különleges NAS-os és hálózati ismeretekkel nem rendelkező, nem szakemberek számára is érthető magyar nyelvű leírásokat publikálunk annak megfelelően, melyek a leggyakoribb és lépésről lépésre történő magyarázatot igénylő aktuális problémák. A cikkek, leírások száma így folyamatosan nő, ahogy az újabb DSM-verziók, újabb termékek és azok használatával kapcsolatos segítségkérések megérkeznek hozzánk. Pár évvel ezelőtt a Synology.hu Tudástár cikkei még magyar nyelven is megjelentek, ahogy pl. a DSM-be épített online súgó is használható volt magyarul. A Synology ezt a magyar nyelvű támogatást az egyik napról a másikra megszüntette, azzal indokolva, hogy nem igen érkeztek a leírásokra magyarországi felhasználók, nem volt szerintük rájuk szükség, hiszen Magyarországon kb. mindenki tud angolul – szerintük. Ráadásul a korábban már lefordított Tudástár cikkeket is elérhetetlenné tették, és a DSM help is már csak angolul használható.
Mi azt gondoljuk, továbbra is szükség van magyar nyelvű, kifejezetten kezdők számára készült leírásokra, ahelyett, hogy pl. angol fórumok böngészésére vagy angol nyelvű emailezésre kényszerítenék a magyar vásárlókat. Bár van bárki számára elérhető gyártói fórum angolul, annak mérete és az ottani felhasználók hatalmas száma miatt szerintünk sokkal egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb egy hazai vevőnek a mi magyar fórumunkat használnia, ahol még ha nem is kérdez, csak keres, könnyebben rátalál a válaszra, hiszen nem kell tudni angol szakkifejezéseket hozzá. Így kimondottan értékesnek és hasznosnak reméljük azt a segítséget, amelyet a Synology-forum.hu oldalunkon lehetőségünk van ingyenesen biztosítani vevőink számára.
Az ajándék regisztrációs kártyával kapott hozzáférés és támogatás alapvetően a termékhez tartozik (annak gyári számához van rendelve). Ha valaki használtan eladja Synology-ját, javasoljuk, hogy adja tovább a regisztrációs kártyát, így az új tulajdonos is élvezheti a magyar nyelvű terméktámogatás előnyeit mindaddig, amíg a terméket használja. Ezáltal értékesebb is a használt termék, mivel van hozzá hazai támogatás. Amikor az új tulajdonos regisztrál a már felhasznált kártyával, a hozzáférések automatikusan átszállnak az ő felhasználói fiókjára, azaz a régi tulajdonos már nem használhatja a fórum és a terméktámogatási cikkek zárt területeit – hacsak nem regisztrál ezután egy újabb Synology termékkel és annak kártyájával (új felhasználói fiókot természetesen nem kell létrehoznia).
A. Legegyszerűbben és plusz költség nélkül úgy, hogy olyan Synology terméket vásárolsz, amelyhez ez ajándékként mellékelve van. A kártya ha elvész nem pótolható – bár elektronikusan meg tudjuk adni, milyen kód volt rajta a termék gyári számának ismeretében, így a vele elérhető szolgáltatások igénybe vehetőek lesznek. Vásárlás előtt ellenőrizni lehet, rá lehet kérdezni a kereskedőnél a regisztrációs kártya meglétére, illetve közvetlen partnereinktől vásárolva bizonyosan kapsz kártyát is (általában a garanciajegyhez tűzve).
B. A visszatérő igényeknek engedve, 2024 májusától a Synology-forum.hu regisztrációs kártya külön termékként megvásárolható partnereinken keresztül. Ára jelenleg 28 575 Ft (bruttó). Ez a kártya nincs Synology termék gyári számához kötve, hanem vásárlója számára biztosít örökös idejű hozzáférés a fórumhoz és az oldalunk terméktámogatási cikkeihez.
Ennek a regisztrációs kártyának nincs köze a gyártóhoz, nem az ő "szolgáltatása". A synology-forum.hu oldalt és az itt biztosított terméktámogatást az egyik hazai disztribútor (cégünk, a NEON Multimedia Kft.) üzemelteti, és ad ajándékként egy regisztrációs kártyát mindehhez az általa importált Synology termékek mellé. Ezt azért tesszük, hogy vásárlóink valami pluszt is kapjanak a készülék mellé, így a használat során felmerülő problémáikhoz szakavatott és gyors segítséget kérhessenek, találjanak magyar nyelven, az országon belül. Magyarországra jelenleg több Synology disztribútor is importálja a márka termékeit, de számos helyen kapható hazánkba nem hivatalos gyártói csatornán érkezett Synology termék is. Mi csak arról tudunk nyilatkozni, hogy az általunk forgalomba kerülő termékekhez mi adunk egy ilyen extra szolgáltatást, bármely kereskedő és importőr kínálhat bármi mást vagy éppen semmit, ha akar. Ha olyan helyen vásároltál, ahol nem adják ajándékként a regisztrációs kártyánkat a termék mellé, akkor lehetőséged van megvásárolni azt bármely partnerünknél.
Látva azt a tényt, hogy amíg a gyártótól vásárolunk (EUR-ban fizetve, amely árfolyama folyamatosan ugrál a forinthoz képest, miközben komoly hazai raktárkészletet is fent kell tartanunk), és ráadásul nem tudjuk akár hetente változtatni az árainkat, addig a mi viszonteladóinknál kapható termékek mindig is drágábbak lesznek, mint a szürke forrásból érkezők, így nem igen van más lehetőségünk, mint valami pluszt adni a termék mellé. Valamit, amit a vásárlók többsége bizonyosan hasznosnak talál majd, és nekünk nem jelent komolyabb folyamatos kiadást. Jelenleg azt gondoljuk, hogy a synology-forum.hu oldal információtartalma lehet ez a plusz, ami miatt akár drágábban is – tehát az átlagos európai árakon (plusz magyar ÁFA felára), nem pedig azok alatt – hajlandóak a tőlünk származó termékeket megvenni a magyarországi vevők. Eközben igyekszünk megválogatni, képezni, segíteni viszonteladóinkat is, hogy az ő vevőjük hozzájuk is fordulhassanak hasznos segítségért döntéshez vagy probléma megoldásához, ha azt egyszerűbbnek találják, mint a fórumunkat. Ha lehetőségünk van éppen rá, kínálunk nem gyári konfiguráció szerinti egyedi modelleket, pl. extra RAM-mal, merevlemezzel előre telepítve, amelyek szintén valami pluszt nyújtanak felár nélkül, így versenyképesebbek az "okosárasított" konkurenciával. Bízunk benne, hogy a tudatos magyarországi vásárlók értékelik erőfeszítéseinket, és megértik, miért borzasztóan káros a magyar lakosság számára a szürke import és a kiugróan alacsonyabb árakkal dolgozó kereskedők támogatása.
A NEON Multimedia Kft. 2000-ben alapított, 100%-ban magyar tulajdonú cég. 2007-ben, amikor idehaza még teljesen ismeretlen volt a NAS fogalma, Magyarországon elsőként kezdett egy ilyen termékcsaládot importálni (Infrant, később Netgear ReadyNAS). Még 2007-ben mi kezdtük el forgalmazni a tajvani QNAP márka modelljeit is, 2008-ban pedig nekünk köszönhetően érkezett el hazánkba a Synology kínálata. 2010 óta csak a Synology-t forgalmazzuk NAS témakörben, mivel a szoftverjét akkorra fejlettebbnek láttuk minden más gyártóénál, és kifejezetten kedvező árú termékekkel kezdték el meghódítani a piacot. 2013-ban vállalkozásunk két tulajdonosa részt vett a Synology központjában, Taipei-ben (Tajvanon) megrendezett 3-napos helyszíni képzésen, ahová az európai Synology-disztribútorok közül rajtunk kívül csak 2 másik jutott el. A képzés utáni vizsgán mi értük el a legmagasabb és a második legmagasabb pontszámot. 2011-ben és 2014-ben a kiváló partner díjat kaptuk a Synology-tól. A Synology-fórum.hu-t 2010 tavaszán indítottuk el, ahol több kollégánkkal együtt mint adminisztrátorok segítünk a felmerülő problémák megoldásában, magunk mögött tudva a Synology hivatalos támogatását ? ha valamihez az ő segítségükre is szükségünk lenne. A Terméktámogatás oldalunk cikkeit is mi magunk írjuk, a fórumban felmerülő leggyakoribb problémák alapján.